Dag 9: Bryce Canyon- Zion
15 augustus 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten
Vanmorgen om 07:00h opgestaan en eerst onze koffers in de auto gebracht en weer uitgecheckt. Toen in de supermarkt koffie,thee en brood gekocht, en in de auto naar Bryce Canyon nationaal park. Zoals de reisgids al vermelde zijn we eerst naar het achterste uitkijkpunt Rainbow Point gereden.
Daar hebben we op een paar boomstammen ons ontbijtje genuttigd. Heerlijk rustig omdat het nog vroeg was. We zagen veel eekhoorns, schattige klein beestjes zijn dat hier. Daarna zijn we de Bristlecone looptrail gaan lopen. Heerlijk door het dennenbos met regelmatig prachtige vergezichten op de canyon. En hup weer de in en uit auto om de vele uitkijkpunten te bezichtigen, ook het bezoekerscentrum hebben we niet over geslagen.
Inmiddels waren we wel een beetje moe en weer hongerig, dus wederom op de parkeerplaats van een uitzichtpunt ( Fairytail Road ) een "bammetje" gemaakt.
Toen op weg naar Zion, een groot gedeelte van dezelfde weg weer terug. Via de oost ingang het park in gegaan, en ook nu weer prachtige uitzichten. Je rijdt hier lager tussen de canyons in, en dit levert weer prachtige adembenemende uitzichten op. Ik ga in herhaling vallen maar het is echt zo mooi!
Na een tijdje over de Zion Canyon Scenic Drive rijden stopte we bij een parkeerplaats waar de bekende Canyon overlook trail begint. Leo en Jelco wilden hem zeker lopen, ik twijfelde, het zag er erg stijl uit. Maar ik wilde het toch graag zien dus toch met zijn vieren naar boven. Supertop! Langs en over de rotsen, één gedeelte zelfs onder een overhangend stuk rots, het was inmiddels zachtjes gaan regenen, en we hoorden het rommelen in de verte. Geen goede combinatie om dan hoog in de bergen te zijn. Dus een beetje doorgelopen. Staan we ineens oog in oog met een berggeit! Hoe top is dat. Boven aangekomen weer prachtig zicht en keek je zo het dal/ravijn in. geeft je wel een beetje de kriebels.
Het was inmiddels opgehouden met zachtjes regenen. Dus gauw weer terug. Weer langs de berggeit waar er inmiddels nog vier bijstonden. Kletsnat en vuil kwamen we weer beneden aan. ik was door de regen uitgegleden en op mijn billen gevallen. Helaas had ik een witte broek aan deze is waarschijnlijk verpest.
Weer in de auto kwam er een tunnel dwars door de berg. Er kon maar één kant tegelijk door. Dus dat werd netjes geregeld door Rangers. Deze tunnel was vrij lang en zonder lichten in de tunnel. Na nog een paar mooie kilometers waren we het park weer uit en kwamen we bij ons hotel, La Quinta Inn. Mooie laagbouw huisjes en aan alle kanten uitzicht over de bergen.
Ingecheckt en even tijd voor ontspanning, lekker zwemmen, beetje internetten en lezen. Vanavond zijn we gaan eten bij Oscar's waar ze van horen zeggen de lekkerste hamburgers hebben, nou we kunnen melden dat dat zeker klopt. Daarna nog even door het stadje geslenterd en weer terug naar het hotel.
Morgen hopelijk een beetje uitslapen, op het gemakje ontbijten en dan op weg naar Las Vegas! Dat zal wel even wennen zijn na al die natuurparken maar ook wel weer leuk om eens te zien..


Wij kijken nu al uit naar de foto's uit Las Vegas en zeker hoe jullie je slag slaan in het casino, succes en veel plezier.
Liefs van het thuisfront
Geniet ervan en probeer een klein gokje, veel succes en goeie reis.
Jan en Jeanne