Dag 11: Las Vegas
17 augustus 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten
Vanmorgen dus eerst een beetje uitgeslapen. En op naar de Denny's voor een overheerlijk ontbijtje.
Daarna in de auto gestapt en de strip op gereden. Richting de Stratosphere, de hoge toren die in heel Las Vegas te zien is. Met daar bovenin een aantal attracties. Jelco en ik zijn helemaal naar boven gegaan en Jelco heeft twee attracties gedaan. Echt duizelingwekkend. Verder natuurlijk mooie foto's gemaakt.
Weer verder de strip de andere kant opgereden, het Luxor hotel even bezocht wat als een Egyptische piramide maar dan van glas is gebouwd. Je blijf je verbazen over de grootte van de hotels en de thema's. Las Vegas heeft van de 25 grootste hotels ter wereld er al 15 in het lijstje staan.
Daarna op naar het beroemde Las Vegas bord waar we natuurlijk een foto moesten maken van ons gezin bij het bord. Na het Luxor en het bord in een Outlet winkelcentrum beland. Daar is het lekker koel want buiten was het 43 graden. We hebben daar allemaal wat gekocht en daar ook wat gegeten.
Ook nog even naar Fremont street gereden waar het allemaal begonnen is. Een hoop is echt verpauperd, maar ze zijn het aan het opknappen en een heel gedeelte was opgeknapt en ook daar weer hotels, winkels en casino's.
Inmiddels waren we allemaal uitgeblust en zijn we weer naar het hotel gegaan. De kinderen nog even gezwommen.
Vanavond nog even een gokje wagen in het casino en dan morgen weer op pad richting Yosimite, terug de rust en natuur in. Op weg naar Yosemite gaan we door het Death Valley National Park waar temperaturen van 50 graden normaal zijn. Dus zorgen voor genoeg water in de auto en de tank vol. Wordt ook weer een hele belevenis, jullie horen het morgen wel hoe dat weer is geweest.
Groetjes.


Een stad met twee kanten. Nu naar de warmste plek op aarde wat ook een heel mooi natuurpark is. En dan naar een park waar je je eigen klein duimpje waant. Veel plezier en geniet in deze twee parken.
Dat jullie overkoken in de auto zal voor de Amerikanen bijzaak zijn, inderdaad heel veel drinken. Het is wel geweldig om er doorheen te rijden. Daarna Yosemite, prachtig. 2 verschillende werelden.
Maar verschillen in natuur hebben jullie al kunnen constateren.
Het is toch spannend om het allemaal te lezen de verhalen, wat jullie allemaal beleven. In zo'n korte tijd hebben jullie al heel veel indrukken op gedaan merk we. Dan is Holland maar een klein landje.
Verder hier van ons al het goede toegewenst en nog veel plezier met elkaar en nog lekker genieten.
Doe de groeten aan de kinderen.
groet,
Anke/ Dirk